2 Eylül 2008 Salı

ÇAN BİTİYOR BE ARETLİĞİM!

Soruna cevap olsun bu şiirim

Her şey bildiğin

Çan sevdiğin gibi Aretliğim


Takozlara kurulmuş dedikodu tahtaları

Hınzır gülüşmeler kapı önlerinde

Ve bilmek istemediğin gibi Menderes


Karakız’ı bekleyenleri sayma

Dinlenir kaç kişi kaldı bu mecliste

Aynı güzergâhta seyrediyor sohbetler

Akbaş, karabaş, sarıbaş

Ya da al gızı vee papazı

Anlayacağın hep oyun oynaş


Ah be Aretliğim!

Oysa

Her döndüğümüzde

Bu külün ve sisin şehrine

Özlemi çekip

En ücra bronşumuza


Nasıl da severdik Aşiyan’da söyleşmeyi

Taşlıtarla kahvehaneleri kadar çoktu aslında hülyalarımız

Ve İstiklal’inkiler kadar hararetliydi sevdamız


Aretliğim!

Her ne kadar kirli aksa da

Çan’ın bağırsakları

Kokoreç tadında yaz akşamları


Ve canlı yayında Sado’nun ekranları

Reha Muhtar,Atina’dan

Sefer Taşkın Menderes’ten bildiriyor

Havuz başında açıkoturum

Biraz şaka biraz fıkra


Biraz ticaret çokça siyaset

Yirmi yıldır aynı terane

Şükür

Küfür

Ve rekabet…

Hatırladın mı Aretliğim

İki vazo, eşantiyon birkaç fayansla

Nasıl da kolaylaştırmıştık askerliği

Sen tek dersi de fayansla geçip

Öyle bitirmiştin di mi fakülteyi?

Neyse… Aramızda kalsın bunlar

Yoksa dile düşmek var


Biliyorsun

Vakum gibi insan yutuyor sohbetler

Her masada kurulmuş darağaçları

Garsonlar kaldırıyor cenazeleri

Selalar okunuyor Çan Pazarı’nda

Ve hala

HAYATİ önem taşıyor fabrika Çan nazarında



Gurbet nasıl be Aretliğim?

Arayan soran var mı hal hatır

Sağdıçlar evleniyor bir bir

Paran varsa küçük altına yatır



Sıra sendeymiş

Annen öle söylüyor

“Çan’da sana kadar ekmek yokmuymuş” diye ağlıyor

Yalnızca Mefaret Ablam değil kardeşim

Çan’ın anası ağlıyor


Ah be Aretliğim

Oysa açık arabalarla gelmişti umut

Şimdi Kalenakliyat arabalarıyla terk ediyor şehri


İşin aslı kederliyiz kardeşim

Toz konduramadığım bu tozlu şehir

Birer ikişer, üçer beşer

Şubeler açıyor başka diyarlara

Ama


Çan bitiyor be Aretliğim

Çan bitiyor umut yitiyor

Fazıl SAYIN


2 yorum:

SERDAR dedi ki...

Fazıl bey;
Çan'lı dostlar Blog sayfasında,
Dostum Salih'inde fotoğraflıyarak
yapmış olduğu sanatsal ziyafet şeklindeki görsel şiirinizi
Çok büyük bir zevkle okudum.
Sonra bir daha,Bir daha,Bir daha okudum.Ev halkına okudum.
İş arkadaşlarıma okudum,
Patronlara okudum,
Gelen müşterilere okudum.
Uzun zamandan beri böyle bir şiir
İnanki bana çok iyi geldi,
Şiir içersindeki tahlilleriniz o kadar inceki sanki çok uzun zamandır orada yaşamış ve sanki BİZLERLE BİRLİKTE YAŞAMIŞ GİBİSİNİZ sizi canı gönülden kutluyorum Başarılarınızın devamını diliyorum.
Salih dostumda işi iyice azıtmış
Çok güzel fotoğraflar çekiyor vallahi beni kıskandırıyor onu da tebrik ederim Başarılar sevgiler...

Adsız dedi ki...

Serdar Kardeşş..
Fazılın yazdığı bu şiiri burada doğan ve yaşayan birisi olarak öylesine içten okumuşum ki;
Şiir bittiğinde nereden geldiğini anlayamadığım onlarca gözyaşımın yanaklarından süzüldüğüne şahit oldum...
Salihin çektiği fotoğraflar ne ki? Sen bizimkileri görmeliydin..o daha dün başladı..öyle pahalı makinelerden çok kolay alınıyor o neticeler...hepinizi öpüyorum...