11 Mayıs 2008 Pazar

FAZIL SAYIN'DAN MERHABA MİNİM

Çan’a bahar geldi minim
Şimdi her hafta sonu
Adet olduğu üzre
Akrabalarla çevirmenin anayurdunda
Oğlaklar dönüyor
Bizim kızanlar
Çoluk çocuk
Sığmaz olduk Macır’ın Suyu’na

Kuzukulakların dili olsa da konuşsa
Cücüklerini hep sen yesen
İstersen
Annemin gönderdiği
Poça, çörek, gödeğin
Yanına bir demet de
Cücükte ilave edeyim
Ağzın sulandı biliyorum
Çıkıp oturdum ben
Düştüğün o Erik ağacının dalına
Eriklerin dişisini
Erkeğini arıyorum
İnanmayacaksın ama minim
Daha bi seviyorum hayatı
Erik ağacının dalında
Sahi minim
Sormayı unuttum
Paran var mı?
Babam ikramiyeyi alır almaz
Gönderirim harçlığını
Zaten bu ay erzaklar da kesildi
İyi değilmiş patronun işleri
Herkesin hali harap anlayacağın
Herkes yangınlarda minim
Panayıra gelebilecek misin minim?
Yetişebilecek misin?
Tadı kalmasa da bu esmer pazarların
Her şeye boş vermedik biz
Seviyoruz gene gondolu
Hala köy delikanlılarının
Verdikleri adres aynı
“Uçan sandaliye’de buluşalım”
Saat kaç olursa olsun
Yeter ki kaçmasın köy minibüsü
Bişey daha
Bu yılki
İstiklal mahallesinin trafosuna
Not düşmemiş
Bilmem kaç tertip askerler
Ama olsun
Dönecek ya onlar
Varsın boş kalsın duvarlar
Yürekler boş kalmasın tek.

Eh hadi hoşça kal minim
Sağlıcakla kal
Allah zihin açıklığı versin.

Fazıl SAYIN

Hiç yorum yok: